Bieganie rano lub wieczorem – jaka pora na trening jest lepsza? Doświadczenia wskazują, iż bieganie rano może być skuteczniejsze aniżeli bieganie po zmierzchu, zwłaszcza w sprawie odchudzania. Tymczasem bieganie wieczorem daje dobre zalety lecznicze przemieszczające się na redukcję poziomu stresu oraz odpowiedni wypoczynek. Nim zdecydujesz się na porę biegania – rano czy wieczorem – powinieneś wyrazić własny cel treningowy. Okazuje się, iż pora dnia, jaką wybieramy na uprawianie tego sportu, ma znaczenie.

Bieganie z rana – zalety

Poranny trening dobrze służy obniżce masy. Zapewnia dobre rezultaty metaboliczne, gdy zamiast biegania w określonym tempie będziemy ćwiczyć interwały. Także umożliwia nam się rozbudzić oraz zapewnia uczucie, iż tego dnia już “coś” zrobiliśmy, zatem łatwiej będzie nam przystępować do innych obowiązków. Bieganie tuż po obudzeniu jak nic innego uczy nas dyscypliny. W końcu nierzadko będziemy mieli ochotę powiedzieć sobie, iż akurat obecnie jest za wcześnie, za zimno lub po prostu nie chce nam się wstawać. Pokonanie takich myśli oraz zmobilizowanie się do oddziaływania to duża radość!

Bieganie wieczorem

Znamy wartości biegania rano. Gdy atuty świadczące za wczesnymi treningami nie są w stanie Cię przekonać, to zostaje nam nic innego aniżeli wieczorne bieganie. Wczesnym wieczorem tzw. koło godziny 16-18, własny rytm okołodobowy zauważa szczyt. Z tego powodu mnóstwo osób czuje znacznie większy komfort biegania, mając więcej energii na trening. Poza tymże bieganie po pracy oraz pozostałych obowiązkach, to dobry sposób na odpoczynek i wyładowanie napięcia. W ciągu wieczornego treningu możemy bezproblemowo stworzyć sobie w głowie kolejny dzień. Minusami biegania wieczorem jest mała widoczność (szczególnie gdy biegamy w lesie), momentami niepokój – ulice pustoszeją oraz robi się nieswojo. Poza tymże – osłabienie po całym dniu daje już o sobie znać. Lecz wieczorem również możemy mieć mnóstwo sił – jesteśmy już rozkręceni oraz pobudzeni. Należałoby więc zastosować, wykonując zaplanowany trening. Oraz znów bieganie wieczorem może być wypadkową stylu życia – poniektórzy tylko po spełnieniu wszelkich codziennych obowiązków mają sekundę dla siebie.

Kiedy więc biegać?

Dobierając porę dnia na trening, pamiętaj, iż najlepiej biegać w godzinach, w jakich będziesz mieć komfort cieplny. Jeśli przygotowujesz się do zawodów, to biegaj w godzinach takich, w których będzie planowany start. Oraz miej na uwadze, iż pragnąc polepszać własne efekty oraz pobijać rekordy najlepiej być konsekwentnym oraz biegać o jednej porze dnia, by system mógł się przyzwyczaić do stałego wysiłku o konkretnych godzinach.